הפרשן החילוני: הרבנים התנגדו ועשיר חרדי קנה את התקשורת

    "הפוליטיקאים החרדים, שתמכו בהסכם, נסוגו בבהלה. הממשלה שאישרה את ההסכם, תקעה אותו באמצע הדרך. עכשיו גם הרפורמים כועסים וגם החרדים".
    דוד לזר 2 Comment on הפרשן החילוני: הרבנים התנגדו ועשיר חרדי קנה את התקשורת

    הפרשן החילוני טוען הבוקר כי עשיר חרדי מארה"ב גוייס לממן את הקמפיין נגד מתווה הכותל המערבי וזאת בעקבות התנגדותם של הרה"ר הגר"ד לאו ורבה של ירושלים הגרש"מ עמאר • ומהי תגובתם של הרבנים?

    צילום: מלון כינר
    "הפוליטיקאים החרדים, שתמכו בהסכם, נסוגו בבהלה. הממשלה שאישרה את ההסכם, תקעה אותו באמצע הדרך. עכשיו גם הרפורמים כועסים וגם החרדים".
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשן הבכיר נחום ברנע טוען הבוקר (שישי) ב'ידיעות אחרונות' כי עשיר חרדי מארה"ב גוייס לממן את הקמפיין נגד מתווה הכותל המערבי וזאת בעקבות התנגדותם של הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר.

    לדבריו של ברנע, גם התקשורת החרדית נקנתה בכסף על ידי אותו עשיר חרדי, "כאשר גביר אמריקאי משלם, אפילו התקשורת החרדית יודעת להתגייס".

    בתחילת דבריו כותב ברנע: "אחד ההישגים הנאים של הממשלה הנוכחית היה הסדר החלוקה בכותל. האורתודוקסים שמרו על השליטה שלהם ברחבה, אבל הרפורמים והקונסרבטיבים, בכלל זה נשות הכותל, זכו במקום שבו הם יכולים להתפלל על פי דרכם, ובהשתתפות בגוף שיפקח על הנעשה".

    "ההסכם הושג בהשתדלות היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, חרדי-לאומי. עצם העובדה שחרדים הסכימו להסדר שהרפורמים הם חלק ממנו הוא ציון דרך. אין פלא שהרפורמים חגגו", ממשיך ברנע בטורו.

    הטור של ברנע. הבוקר

    הטור של ברנע. הבוקר

    לדבריו, "אבל אז החליטו שני רבנים, הרב הראשי האשכנזי דוד לאו ושלמה עמאר, הרב הספרדי של ירושלים, שההסכם לא מוצא חן בעיניהם. נפתח קמפיין במימון של אחד מעשירי החרדים בארצות הברית. מודעות והדקו על כל קיר בשכונות החרדיות, על כל כותל: "גזירת שמד", נכתב עליהן. חלקים בתקשורת החרדית דחפו את הקמפיין בכל הכוח: כאשר גביר אמריקאי משלם, אפילו התקשורת החרדית יודעת להתגייס".

    "הפוליטיקאים החרדים, שתמכו בהסכם, נסוגו בבהלה. הממשלה שאישרה את ההסכם, תקעה אותו באמצע הדרך. עכשיו גם הרפורמים כועסים וגם החרדים".

    מקורבי הרה"ר הגר"ד לאו ומקורבי רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר הכחישו הבוקר את הדברים לאתר 'קול חי', "אנחנו לא מכירים את הטענה הזאת, ומעולם לא היה לנו כל קשר עם שום עשיר שמימן קמפיין כזה או אחר", אמרו נחרצות, לדבריהם, "הרבנים פעלו מתוך דאגה עמוקה לעתיד עם ישראל ולצביון היהודי כולו".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לא מתאים לעיתונאי מקצועי כמו ברנע להכניס במרכז כובד טענותיו טיעון כל כך דמגוגי
      ועם מוסר כפול
      מה טענתו במילים פשוטות, שהרבנים מבקשים להפעיל השפעתם באמצעות כסף של בעלי הון?
      זהו הרי עיקר כח ההשפעה של הרפורמים על פוליטקאים בארץ, באמצעות הדולרים הירוקים שהם מחזיקים! והרבה!
      כשם שהם משפיעים ומתערבים בכספם על הפוליטיקה בארה"ב וזה עלול עוד להיות עוד בעוכרנו, וכפי שכבר התבטא בעניין מי שעלול/עשוי להיות הנשיא בהא של ארה"ב טראמפ (וסביר להניח שגם השינאה הידועה אצל הנשיא אובמה כנגד מדינת ישראל צמחה לא מעט בעקבות התערבות בעלי הון יהודים בבחירות נגדו) וראה ערך גרמניה של שנות ה-30…
      השטרות הירוקים בהם מחזיקים הרפורמים, מהווים את ההסבר היחידי לעובדה שלמרות שבארץ הם קבוצה כל כך אפסית שאינה מגרדת אפילו את שולי הקוסנזוס הישראלי
      ובכל זאת נתניהו,בנט ועוד בכירים נפגשו עמם, רק בגלל כספם שבאמצעותו הם מרכזים כח פוליטי בארה"ב, כאמור, כח שלא משקף כהוא זה את מעמדם בארץ.
      אדרבה, אם ברצון הרפורמים להוכיח מה ערכם הסגולי מבחינה ציבורית ריאלית ולא מלאכותית, שיריצו מפלגה מטעמם ואז נראה ונווכח אם הם עוברים את אחוז החסימה (ואין כוונתנו דווקא לאחוז החסימה העדכני של ישראל 2016 אלא אחוז החסימה של ישראל בשנות החמישים!)
      יש לנו גם שם להציע עבור מפלגתם – מפלגת הירוקים ($…)
      לידיעת ברנע, קצת אינפורמציה על הרפורמים להשכלה הכללית:
      ברוב תפוצות ישראל, לרבות כל ארצות המזרח,ברוסיה, ברוב רחבי אירופה מלבד מערבה עד השואה לא הכירו בכת הרפורמים,
      הרפורמים יסדו את הכת שלהם באופן ממוסד לפני פחות ממאתיים שנה, אם הייתה הרפורמה יוצאת לדרך מאה-מאתיים שנה קודם לכן והייתה מחלחלת חלילה בתימן ומרוקו וכו’, לא רק שלא הייתה ציונות (הרפורמים לאורך כל הדרך התנגדו לציונות עד הקמת המדינה) אלא כלל לא היו נשארים יהודים הטוענים להיותם יהודים מכל סוג שהוא (אין לרפורמים בשום מקום בעולם דור שלישי, כי מהות הרפורמה היא איבוד עצמי לדעת של היהדות והתבוללות)
      כיצד ברנע מעז לקרוא להכיר במדינת היהודים בכת בה משיאים זוגות מעורבים מבחינת דת יחד עם כמרים כוהני דת אחרים,
      כת זו גרמה לכך שבכל המקומות המהווים את מוקדי הכח שלה ישנם אחוזי התבוללות המוניים בקנה מידה שקרוב להכחדת עם
      כך בארה"ב אחוזי ההתבוללות מגיעים ל-58%!, חשבון פשוט מלמד שמספר היהודים שאיבד עם ישראל בעקבות פעילות הרפורמים מאז יסוד כת זו, עבר כבר את מספר הנכחדים בשואה!
      מדוע בדיוק ברנע חושב שעלינו להתחשב ולתת מקום של כבוד לכת זו?
      האם בשביל פרסום ואולי גם מימון פוליטי לפוליטיקאים/מנהלי עמותות/ארגונים בעלי האג'נדה הזהה לשלו שואף ברנע למכור ולאבד את כל היהדות? האם בשביל זה הוא מוכן לתת פתח להתבוללות המונית גם כאן בארץ כמו שקרה בארצות הברית? אם כן, הרי זו רשעות שאין כדוגמתה!

    2. 1

      זו השמצה פרועה.
      אם היא נכונה – עצוב מאד.
      אם היא לא נכונה – היא מעידה על איכות המקורות של מיסטר ברנע המוערך